 W celu przywracania tradycyjnych metod przetwórstwa owoców oraz promocji powideł śliwkowych z Doliny Dolnej Wisły podjęto się szeregu działań polegających przede wszystkim na wzmocnieniu wizerunku powideł, dlatego: - każda miejscowość, w której smaży się powidła posiada tablicę informacyjną,
- każdy słoik opatrzony jest indywidualną etykietą i posiada oryginalną nakrętkę lub naklejkę z towarowym znakiem zastrzeżonym,
- co roku w kilku miejscowościach nad dolną Wisłą organizowane są imprezy i festyny promujące powidła śliwkowe,
- na każdy sezon smażenia publikowana jest ulotka zawierająca kalendarium wydarzeń i opisy poszczególnych powideł,
- w ramach krajowych i zagranicznych wystaw oraz konkursów żywnościowych wydano okolicznościowe ulotki w języku, francuskim, angielskim i rosyjskim,
- opublikowano dwujęzyczny bogato ilustrowany informator o powidłach,
- wydano ścienny kalendarz dostępny w wersji limitowanej.
 Strona powstała w ramach grantu instytucjonalnego pt. "Powidła śliwkowe z Doliny Dolnej Wisły – przywracanie i promocja tradycyjnych metod przetwórstwa" finansowanego ze środków Programu "Agro-Smak2" (2006 r.).  Strona została zaktualizowana w lipcu 2009 r. ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu |
|